loading...
ورزش شهرستان صحنه
بیمه تعاون نمایندگی پیری سرابی

آخرین ارسال های انجمن
afshar بازدید : 2338 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

charbi

افرادي هستند كه با اينكه فشار زيادي را در حين تمرين متحمل مي شوند ولي كماكان از اضافه وزن رنج مي برند و مي خواهند چربي و اضافات بدن خود را از بين ببرند.

اين مطلب براي افرادي است که از چربيهاي اضافي رنج مي برند وميخواهند بدني مناسب و خوش فرم داشته باشند .البته خواندن اين مطلب را به سايرين نيز توصيه مي کنم. شايد هر ماه مطالب بسياري را در ارتباط با انواع روشهاي كم كردن چربي بدن يا مبارزه با آن در مجلات و ساير منابع مربوط بخوانيد. ولي چيزي كه مهم است، داشتن يك برنامه مناسب تغذيه ورزش توام با يكديگر مي تواند به شما امكان رسيدن به نتايج مفيد در سلامتي و نيز داشتن عضلات ساخته شده و كارامد را بدهد.

afshar بازدید : 2152 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

حرکت وتنفس

ارتباط حرکت با دستگاه تنفس بسیار روشن و آشکار است . شما ده پله را تند بالا بروید و یا 100متر تند بدوید . ملاحظه می کنید که نفس شما به شمارش می افتد . توضیحش ساده است .

 ماشین های موتوری برای حرکت های تند بنزین زیادتری لازم دارند . بدن انسان نیز برای حرکت تند احتیاج به نیرو و انرژی بیشتری دارد. این انرژی با سوخت و ساز مواد غذائی در مقابل اکسیژن یعنی اکسیداسیون به دست می آید . زندگی سلولهای بدن و فعالیت آنها به اکسیژن بستگی دارد . شما اگر روی پایتان طوری بنشینید که روی شریان پا (رگ پا ) فشار بیفتد در چند دقیقه پایتان کرخت می شود و گز گز می کند . این همان کندی جریان خون و کمبود اکسیژن است ،همانطور روی شریان های نقاط دیگر بدن اگر فشار بیاورید یا مانعی مجرای رگ ها را مسدود نماید ( مانند آمپولی در شریان قلب ) جریان خون و اکسیژن قطع و عضو با ورود ناراحتی از کار خواهد افتاد . تحمل اعضا ء بدن در مقابل کمبود اکسیژن متفاوت است . دست و پا و اطراف بدن تا 1-2 ساعت به قطع جریان خون تحمل دارند ولی از همه بیشتر مغز و قلب به اکسیژن احتیاج دارند . پس از قطع جریان اکسیژن ( قطع تنفس ) مغز در یکی دو دقیقه و قلب نیز در 2-3 دقیقه از کار می افتد . خوشبختانه اکسیژن به مقدار فراوان و مفت و مجانی در هوای آزاد وجود دارد و 21% ترکیب هوا اکسیژن است . در سطح دریا غلظت آن بیشتر و در ارتفا عات هر چه بالا تر برود مقدار آن کمتر می شود .
فشار آتمسفر تا ارتفاع 3000 متر هر 10 متر یک آتمسفر کمتر می شود . از 3000 متر به بالا هر 20 متر یک آتمسفر کمتر می شود .

afshar بازدید : 2179 پنجشنبه 29 خرداد 1393 نظرات (0)

پارگی تاندون آشیل

پارگی تاندون آشیل بطور معمول در افراد جوان و فعال و سالم 30 الی 50 ساله که هیچ سابقه ای از درد مچ یا پا نداشته اند رخ می دهد. اغلب پارگی های تاندون آشیل 2-1 اینچ بالاتر از محل اتصال آن به استخوان پاشنه پا ایجاد می شود و فقط در تنیسورها است که امکان پارگی زرد پی آشیل در محل اتصال آن به عضله پشت ساق زیاد است.

عدم آمادگی کامل بدنی, سن بالا و کشش بیش از حد اعمال کردن بر روی عضله پشت ساق از علل مهم خطر برای ایجاد پارگی تاندون آشیل می باشند اما شایعترین رخدادی که سبب پارگی آشیل می گردد اعمال نیروی کششی بر روی پایی است که در محل مچ به سمت عقب خم شده است. مثل شروع استارت دو های سرعت 100 متر. البته پارگی و آسیب زردپی آشیل می تواند در اثر اعمال ضربه مستقیم به آن نیز رخ دهد.

afshar بازدید : 2099 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

تمرینات هوازی

بالا بردن سیستم هوازی یکی از مواردی است که ورزشکارن به خصوص کشتی گیران در پی آن هستند و اکثریت مربیان کشتی به دنبال ارتقاء سیستمهای تمرینی در این بخش هستند ، لذا در این مبحث به ذکر 18 مورد از تمرینات علمی و پایه هوازی برای کشتی گیران با حداقل 2 سال سابقه تمرین می پردازیم.
لازم به ذکر است که انجام این تمرینات در اوزان مختلف ، متفاوت بوده که علاقه مندان با هماهنگی مربی خود اقدام به انجام آن در روز غیر تمرین کنند.

 

afshar بازدید : 2132 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

آفات جوانمردی

جوانمرد باشي دو گيتي توراست                  دو گيتي بود بر جوانمرد است
جوانمرد اگر راست خواهي ولي است          كرم پيشه شاه مردان علي است


براي اينكه جوانمرد به صفاي باطن برسد و دلش آئينه نماي حق گردد، بايستي صفات زشت خود را به صفات پسنديده مبدل نمايد. در اكثر فتوت نامه ها صحبت از صفات زشت و پسنديده و تبديل صفات بد به خوب به ميان آمده است. از جمله فتوت نامه هايي كه صفات بد و خوب را بصورت كامل آورده است، فتوت نامه نجم الدين زركوب مي باشد كه چهل صفت بد و چهل صفت خوب را معرفي نموده است دراين مقاله و مقاله بعدي به معرفي اين هشتاد صفت و توضيحات كار بردي آن مي پردازيم صفات نا شايست براي جوانمردي بر چهل عدد مي باشد.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه رشته ورزشی رادنبال میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 124
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 522
  • بازدید سال : 1,377
  • بازدید کلی : 463,511
  • کدهای اختصاصی